dimarts, 5 de gener del 2010

La maqueta de la piràmide

Aquests dies de vacances nadalenques, em permetem poder trobar unes horetes per tal de dedicar-me a un dels meus hobbys: pintar miniatures i fer maquetes. Des dels catorce anys, he estat pintant figuretes de plom i de plàstic de 28mm, hi actualment disposo d'una bona col·lecció, on s'inclouen uns quants dracs, vehicles i altres bitxos especials. En els darrers anys, a més de pintar, també m'he dedicat a construir grans diorames. Un d'aquest l'he pogut enllestir definitivament aquests darrers dies. Era un projecte que s'havia iniciat al 2006, però que per diferents motius mai acabava del tot.
Realment la història de la piràmide és bastant més llarga. A finals de la dècada dels noranta, vaig començar a comprar miniatures Warhammer, ja que les que jo comprava fins aleshores de la marca Mithril, van desapareixer. La primera compra que vaig fer de Games Workshop, va ser la caixa del joc, on venia un exercit de Bretonians i un altre d'homes llandargaixos. La compra la vaig fer amb un cosí i ell es va quedar els bretonians inspirats en el món del rei Artur. Jo vaig començar així a col·leccionar llangardaixos. Aquest exercit, està inspirat en el món azteca i en les selves centreamericanes, així, les seves ciutats i els seus edificis més singulars són les piràmides esglaonades. Amb això, en vaig proposar un dia fer el temple dels meus deus llangardaixos. Vaig comprar porespà, cola blanca i sorra de construcció i en pocs dies tenia una piràmide de cinc esglaons. Desprès, només calia fabricar palmeres i altres plantes per tal de decorar-la. Així, es va convertir en una piràmide al estil de les que poden trobar-se a Mèxic.
Aquesta piràmide, mai la vaig completar amb figures i va acabar a sobre d'un armari, durant uns quants anys. L'any 2005, van aparèixer noves figures de l'exercit dels funeraris. Aquest exèrcit està inspirat en Egipte, però amb esquel·lets i morts vivents. Algunes de les figures eren excepcionals i ràpidament, vam adquirir alguna d'elles. Així, veien això i recordant la piràmide, la Laia va tenir la idea de transformar la piràmide azteca en una piràmide egípcia i i així ho vam fer.
Com es pot veure a la galeria fotogràfica, va ser una feina bastant feixuga, ja que primer calia arrencar tot el que tenia l'anterior i que no quadrava en el nou context. Després es va ampliar la superfície de la maqueta per tal d'allotjar totes les figures de l'exercit. Finalment, després de moltes proves vam aconseguir fer-la. Després només calia col·locar totes les figures a sobre. En total n'hi ha més de cinquanta figures, amb vuit cavalls, dos carros, un tòtem, un trono amb portadors, etc...
Realment, sóc incapaç de calcular les hores de feina que té aquesta maqueta, però la veritat, ara que ja està del tot acabada, fa goig contemplar-la a través del vidre.


Bé, si algú no en té prou amb aquestes imatges, ja sabeu on en podeu trobar.
Per cert d'aquí poc, us mostraré una altra maqueta que està a punt d'enllestir-se, ambientada aquesta, en el món del Señor dels Anells, més concretament en la batalla dels Camps de Pelenor.