dissabte, 31 de gener de 2009

Ple ordinari

Ahir divendres es va celebrar el primer ple ordinari de l'any 2009 a l'Ajuntament d'Olesa de Bonesvalls.
L'ordre del dia, bastant més curt que en altres ocassions estava format per l'aprovació de les actes dels plens anteriors, donar compte dels acords de les darreres juntes de govern i d'un decret d'alcaldia.

Posteriorment es va procedir a l'aprovació de modificacions del pressupost del 2008.
Es va aprovar una moció per donar supor a la Declaració "el Vi, Nutrició i Salut" promogut pel Institut Català de la Vinya i el VI (INCAVI).

El GOOB-FIC, va presentar una moció que va ser rebutjada pel equip de Govern, consistent en fraccionar el rebut de l'IBI en quatre. S'ha de dir, que l'equip de Govern havia aprovat fer-ho en dos terminis, cosa que per primer cop podrà fer-se a Olesa aquest any, on sempre s'havia pagat el IBI en un únic termini. A més, cal no oblidar, que qualsevol veí que tingui problemes per pagar en dos cops, pot adreçar-se a l'Ajuntament o a la Diputació de Barcelona per tal de sol·licitar un fraccionament o ajornament dels pagaments.

Després de mitja hora de discussió dels punts del ple, es va donar lloc a les preguntes dels regidors de l'oposició. Cal destacar per part d'ERC -que novament va presentar les preguntes per escrit, per facilitar la tasca dels regidors de l'equip de govern- preguntes en relació a la recollida selectiva a tots els barris d'Olesa (aspecte que esperem solucionar durant el present exercici amb la colocació de contenidors grocs a Ca n'Olivella i Pla del Pèlag). També es va preguntar sobre la situació de la licència del Basar +x-, que està pendent d'uns documents, però que tenint en compte que és una activitat innòcua, pot obrir sense tenir l'aprovació definitiva.

El GOOB, com es habitual tenia una bateria de preguntes que van ser respostes per part de l'equip de govern. Va sorprendre i alhora indignar a la ciutadania un comentari fet pels regidors del GOOB dient que els desperfectes ocassionats pels pins caiguts durant les ventades havien de ser sufragats pels veïns propietaris dels pins. Comentari que va semblar del tot inoportú, i més, tenint en compte que la Diputació de Barcelona es farà càrrec de les despeses ocasionades en la retirada d'arbres i en la reparació de mobiliari públic.

En referència a les ventades i les seves destroses, es va arribar a l'acord de revissar l'ordenança de neteja de parcel·les i l'equip de govern, es va comprometre a demanar a les companyies Telefònica i Fecsa, la neteja dels arbres que afecten al cablejat. També s'ha de dir que l'Ajuntament ha iniciat les gestions per tal de poder demanar imdemnitzacions a Fecsa per la tallada de subministrament i pels desperfectes ocassionats a l'interior dels habitatges. Totes les novetats que hi hagi en aquest sentit seran degudament comunicades a la ciutadania.

I sense més novetats a tres quarts d'onze, després de la intervenció d'alguns veïns es va donar per acabat el ple.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Perdoneu però no ho entenc.
Si un pi de la meva propietat cau al carrer per efecte del vent i fa destrosses.
Aixó ho paga la Diputació, per tant em desentenc de tota responsabilitat?

Santi

Anònim ha dit...

La Diputació, paga la feina feta per l'Ajuntament o per empreses contractades per l'Ajuntament, per retirar pins dels vials i per restablir mobiliari públic,caiguin d'on caiguin els pins.

Carlos

Anònim ha dit...

Jo parlo de destrosses. En general.
Si cau un pi a sobre del meu cotxe, i la meva asseguradora no en vol saber res, també m'ho paga la Diputació?

Santi

Anònim ha dit...

Santi, en aquest cas que plantejes, evidentment és una qüestió entre veïns. La Diputació i l'Ajuntament es fan càrrec de les destrosses ocasionades sobre béns públics i també de tota la feina de retirada d'arbres caiguts als carrers. Aquí tampoc s'inclouen els arbres caiguts dintre de les parceles.

Carlos