dimarts, 28 de juny del 2011

Gravar videos a Olesa

Fa un parell de setmanes vaig publicar aquest escrit al web del Virgili (http://www.olesadebonesvalls.org/). En ell parlava de la doble vara de mesurar que tenen alguns dels membres de l’actual equip de govern. Feia referència al vídeo publicat a un blog olesà. Em va sorprendre que a les poques hores de publicar el meu escrit, el vídeo va desaparèixer, impedint així que més gent el pogués veure i sentir el que els diferents portaveus havien explicat al ple d’investidura celebrat el 11 de juny.


Aquest cap de setmana en Monti ha publicat més vídeos sobre Olesa i m’ha sorprès llegir un text on es diu que el vídeo s’ha publicat sense intenció de ferir sensibilitats. Després de veure això, donant-li voltes al text i a la retirada del vídeo de la investidura he pensat que potser no m’havia explicat correctament quan havia fet la meva carta.

En cap moment vaig criticar que es gravés i es pengés el vídeo de la investidura. El que vaig dir, és que em sorprenia que per gravar aquest vídeo ningú havia dit res i en canvi per gravar el debat que es va celebrar el darrer 13 de maig, bona part dels regidors de l’equip de govern es van negar. Tres de les quatre forces que ara formen el govern s’hi van oposar, suposo que no volien que quedés constància del que anaven a dir al debat. Personalment, penso que TOTS els actes públics que es facin a Olesa s’han de gravar, perquè qui no pugui assistir en viu, tingui l’opció de veure’ls posteriorment o fins i tot, perquè aquells que hi han assistit els puguin tornar a veure.

Em satisfà que hi hagi gent a Olesa que a títol personal faci l’esforç de assistir a un acte i el gravi i després a casa es prengui la molèstia de editar-ho i penjar-ho a Internet. A més, com va dir el dia del debat el president del Grup de Recerca Olesa Rural, cal enregistrar tots aquests actes i guardar-los en un arxiu històric. Segurament d’aquí a uns anys tothom els voldrà visionar i recordar.

Per tant, Sr. Montorio, si en algun moment t’has sentit qüestionat pel meu escrit vull demanar-te disculpes. Des d’aquí t’encoratjo perquè continuïs enregistrant en vídeo tot el que es fa a Olesa i que poc a poc es vagi arreplegant un bon grapat de documents que formaran una videoteca de la història del nostre poble. En relació als actes polítics, UPO fa quatre anys va demanar que es gravessin tots els plens i no es va arribar a un acord. En aquesta legislatura novament ho tornarem a demanar, perquè creiem que es bo gravar i penjar a Internet els plens, i més ara, que es celebraran a uns horaris incòmodes per a la majoria de la gent treballadora.

3 comentaris:

domingo blanco ha dit...

totalmente de acuerdo , que aqui
se mide con difentes baras de medir
nunca fue nuevo , pero si que es
importaante , que sea para todos igual , por eso mi apollo a tu escrito

Anònim ha dit...

Com a president del Grup de Recerca també recolzo la iniciativa sempre i quan aquests videos es facin servir degudament. Crec que d'aquí uns anys podem tenir un arxiu històric important per a recordar.

Santi Estrada

Calavifa ha dit...

Gràcies pels comentaris.

Santi, entenc que un vídeo d'un acte polític públic, només es pot fer servir d'una manera. Penjar-ho sencer i tal qual en alguna web (la de l'Ajuntament o la del Virgili) i que vosaltres en guardeu una còpia.

Salut.